چه کسانی داوطلب شورای ششم شهر گراش هستند؟

در این خبر با شما هستیم با پوشش خبرهای مربوط به نام‌نویسی داوطلبین ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گراش.

به گزارش پندری، زمان نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش از روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز شده و یک هفته ادامه خواهد داشت. خبرنگار پندری در ستاد انتخابات شهرستان گراش واقع در فرمانداری گراش حضور دارد تا خبرهای مربوط به نام‌نویسی‌ها داوطلبان را پوشش داده و چند سوال نیز از آنان بپرسد.

 

• داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش: (به‌روزرسانی: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰)

۳۸ نفر داوطلب حضور در انتخابات شورا بودند، که صلاحیت ۶ نفر تایید نشده و تاکنون ۱۷ نفر نیز از حضور در انتخابات انصراف داده‌اند. در حال حاضر ۱۵ نفر در کارزار انتخابات حضور دارند.

با کلیک بر روی اسامی داوطلبان می‌توانید به خبر مربوط به آن مراجعه نمایید:

۱- علی بیضایی

۲- مصطفی خورشیدی

۳- علی اکبر مقتدری (انصراف به نفع علیرضا دانشور)

۴- عباداله نادرپور (انصراف)

۵– علی‌رضا فتحی (انصراف)

۶- احمد غلامی

۷- امیرمختار بلاغی

۸- حمیدرضا غلامی‌زاده

۹- مهدی دژآباد (انصراف به نفع علیرضا دانشور)

۱۰- علی اکبر قربانیان (انصراف به نفع منصور فیروزی و سعید جعفری)

۱۱- منصور فیروزی

۱۲- حسن وقارفرد (انصراف)

۱۳- همایون هوشیار (ردصلاحیت)

۱۴- بهزاد حسن‌زاده (انصراف به نفع علیرضا دانشور)

۱۵– خلیل ایثارگر (انصراف)

۱۶- سعید جعفری 

۱۷- حامد عبدالهی (ردصلاحیت)

۱۸- محمد خواجه‌پور (ردصلاحیت)

۱۹- حسین عباس‌پور

۲۰- ابراهیم وقارفرد

۲۱- حسن جبرالدینی (ردصلاحیت)

۲۲- بهمن خیلتاش (انصراف)

۲۳- حیدر حجازی (ردصلاحیت)

۲۴- مهروش شیبانی

۲۵- یعقوب صادقی (انصراف)

۲۶- علیرضا دانشور

۲۷- زهرا خواجه‌زاده

۲۸- مرتضی موغلی  (انصراف)

۲۹- محسن افشار (انصراف به نفع علیرضا دانشور)

۳۰- حبیب الله مهرابی (ردصلاحیت)

۳۱- ناصر دلخوش

۳۲- اکبر باقرزاده (تایید صلاحیت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها)

۳۳– فاطمه فردفانی (انصراف)

۳۴- فوزیه کاظمی گراشی (انصراف)

۳۵- مهدی صمیمی (انصراف)

۳۶- فرشید شکوه

۳۷- محمد ناصری (انصراف)

۳۸- جواد اسدی (انصراف)

 


 

ثبت‌نام در وقت اضافه

محمد ناصری، ۵۵ ساله، فرزند عباس و دارای کارشناسی ارشد زبان انگلیسی است. او ۱۲ سال سابقه مدیریت و ۲۰ سال سابقه معلمی را در کارنامه خود دارد. ناصری که در شورای چهارم حضور داشته و عضو علی‌البدل شورای پنجم بوده، می‌گوید برای کار و تلاش انگیزه دارم.

ناصری در جواب سوالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ باید بیش از پیش وقت و انرژی روی کار، تلاش و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی گراش صرف شود.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ مشکلی ندارم و استقبال می‌کنم.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ زیاد طرفدار استعفا نیستم. باید بیشتر تلاش صورت بگیرد و اعضای شورا برای پیش‌برد اهداف شهر، از همدیگر حمایت کنند. همان‌طور که هدف اصلی من، انسجام هر چه بیشتر بین اعضا و مردم است. چون وحدت و همدلی، یک نوع سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از قشر خاصی حمایت نمی‌شوم. با توجه به عملکرد بنده، خیلی از دوستان توصیه کردند که داوطلب شوم. حتی از اوز به من گفتند ورود پیدا کنم و من را تشویق کردند. خودم هم انگیزه برای کار و تلاش دارم.

محمد ناصری، تأکید می‌کند: «در شورا تقسیم تخصص باید صورت بگیرد. کار من در مسائل آموزشی، تربیتی، علمی، آموزشی، دانشگاهی و علوم انسانی است. برای آینده‌ی گراش در این زمینه‌ها موفق‌تر هستم.» ناصری به متخصصین شوار هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «در شورا، متخصص، علمی ـ فرهنگی، ورزشی، بانوان، حقوق‌دان، مهندس و اقتصادی باشد، خوب است.»

 


 

مدیر ایران‌خودرو هم داوطلب شورا شد

فرشید شکوه فرزند اصغر، متولد ۶۱ و‌ کارشناسی مدیریت دولتی دارد. شکوه مدیریت نمایندگی ایران خودرو را برعهده دارد.

شکوه به صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و اطلاعات بیشتر او به مرور تکمیل و اضافه می‌شود.

 


 

دومین نفر از شهرداری داوطلب شورا شد

مهدی صمیمی، فرزند عباس، متولد ۶۳، فوق‌لیسانس برنامه‌ریزیِ شهری دارد. او مسئول فنی شهرداری است و برای بار دوم در انتخابات شرکت کرده است. صمیمی هدفش را خدمت به مردم می‌داند و می‌گوید در مورد شعارش، سر موقع صحبت می‌کند.

صمیمی که به صورت غیرحضوری ثبت‌نامش را تکمیل کرده است، مستقل وارد شده‌ و می‌گوید احتمال کناره‌گیری و ائتلاف وجود دارد.

 


 

آخرین داوطلب حضوریِ شورای شهر از بنیاد شهید

فوزیه کاظمی گراشی، متولد ۶۱ و فرزند محمود است. او دکترای علوم اجتماعی گرایش جامعه‌شناسی فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دارد. کاظمی کارشناس تعاون امور اجتماعی بنیاد شهید و مشاور امور بانوان فرمانداری است.

کاظمی نیز همانند فردفانی حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد.

 

 


 

استاد حوزه‌ی خواهران، داوطلب شورای ششم

فاطمه فردفانی، متولد ۶۱، دارای دو مدرک کارشناسی ارشد تفسیر و فلسفه‌ی اخلاق دارد. او می‌گوید با احساس وظیفه وارد کارزار انتخابات شده و هدفش تقویت جبهه‌ی انقلاب است. فردفانی استاد حوزه است.

فردفانی فعلا حاضر به مصاحبه‌‌ی کامل با خبرنگاران نشد.

 


 

رئیس شورای قبل، داوطلب شورای بعد

اکبر باقرزاده، فرزند حسن‌علی و متولد ۴۸ است. او کارشناس معماری دارد و به ساخت‌وساز مشغول است. باقرزاده که در دوره‌ی پنجم شورا مدتی رئیس شورا بوده، عضو انجمن انبوه‌سازان استان فارس نیز است. باقرزاده هدفش از آمدن به شورا را اتمام کارهای نیمه‌کاره‌ی شورای قبل عنوان کرد.

باقرزاده در جواب سؤالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت کاری من اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره‌ی شهرداری است.
‌‌
۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ خودم استقبال می‌کنم. اما تا جایی که شورا با مشکل مواجه نشود. البته در جلسات علنی هم مسائل مربوط به مردم است. هر جا لازم به شفاف‌سازی هست حاضرم جواب بدهم.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ در مورد شورای پنجم، بنظرم الان موقع جواب دادن نیست و در فرصت مناسب پاسخ می‌دهم. تا آخرین روز در شورا ماندم و خدمات مربوط به شهر را پیگیری می‌کردم. من همه‌ی تلاشم را کردم که استعفاها انجام نگیرد. تمامغ معتمدین و نهادهای امنیتی تلاش کردند انجام نشود. اما برخی افراد مصلحت دانستند که شورا منحل شود.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ فعلا مستقل هستم. دنبال جناح‌های سیاسی نیستم. دغدغه مردم را پیگیری می‌کنم. مشکلات مردم چند برابر شده است. ۳۰ سال کار کردم، عملکرد من در حوزه عمران مشخص است. از عملکرد شورای پنجم دفاع می‌کنم.

اکبر باقرزاده در خصوص احتمال کناره‌گیری‌اش می‌گوید: «اگر کسی قوی‌تر باشد به نفعش کنار می‌روم.»
او می‌گوید: «چون گراش نبودم، لحظات آخر برای ثبت‌نام آمده‌ام.»
باقرزاده به گراش‌نیوز می‌گوید: «حضور بانوان عالی است. در صورتی که کارآمد و همگرا باشد.» او اضافه می‌کند: «هر کسی برای شورا می‌تواند ثبت‌نام کند، ولی اگر انتخاب شد، نمی‌تواند هر وقت دلش خواست، خارج شود.»

 


 

ثبت‌نام عضو سه دوره‌ی شورا

حبیب‌‍‌اله مهرابی فرزند تقی و متولد ۴۱ است. او کارشناس مدیریت آموزشی و فرهنگیِ بازنشسته است. مهرابی دوره اول و پنجم در شورا حضور داشته که یک هفته بعد از شروع شورای پنجم، به گفته‌ی خودش، برای انسجام شورا، استعفا داد. مهرابی به همراه جعفر رسولی‌نژاد، یکی از اعضای شورای اول، برای ثبت‌نام در فرمانداری حضور پیدا کرد. او یکی از اولویت‌ها را تکمیل مرکز پروژهش‌‌های شورا عنوان کرد.

مهرابی در جواب به سؤالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ شهر به مثابه یک موجود زنده است و دارای پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های زیادی می‌باشد. باید با شناخت آن بتوانیم شهر را به نقطه مطلوب برسانیم. یکی از اهداف، تکمیل مرکز پژوهش‌های شورا که در شورای چهارم داشتیم، است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ نظر من مهم نیست. ماده قانونی است. حضور خبرنگاران، موکلین و شهروندان قانونی است. البته اگر جلسه شورا محرمانه باشد. تصمیم فرق می‌کند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ درباره شورای قبل در حال حاضر اظهار نظر نمی‌کنم. من در هفته‌ی اول استعفا داده‌ام. با شناختن عمیقی که از اعضا داشتم، همچنین با تجربه ۴۰ ساله‌ام، فهمیدم محل کار نیست و آن اهدافی که من دارم محقق نخواهد شد. این امر در دراز مدت هم مشخص شد و در نهایت به انحلال منتهی شد. تأکیدم بر شخص نیست. من مدیر هستم. بعضی مواقع، موانعی بوجود می‌آید که نمی‌شود کار کرد. یرای اینکه حفظ انسجام شورای قبل، استعفا دادم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ با توکل بر خدا و به احترام و سفارش مردم، آمده‌ام. اگر بتوانم، هر چه نفس دارم، در خدمت مردم هستم.

حبیب‌اله مهرابی در جواب گراش‌نیوز، حضور بانوان را لازم و ضروری می‌داند و می‌گوید: «تقاضاهایی که خانم‌ها دارند، خود خانم‌ها بیشر درک می‌کنند. یکی دو نفر از بانوان که آشنا با قانون و فعالیت اجتماعی باشند خوب است.»
او دقیقه نودی بودن ثبت‌نامش را این‌گونه توضیح می‌دهد: «تا دیروز احساس کردم جنب و جوش لازم برای انتخابات وجود ندارد. و به یک جمع‌بندی نرسیده بودم. اینکه آیا اشخاصی که توانایی دارند ثبت‌نام می‌کنند یا نه. اگر بودند حضور من ضروری نیست. تا اینکه در آخرین لحظه حضور پیدا کردم. گرچه برای آن‌هایی که آمدند، چه گراشی و غیرگراشی، احترام قائل هستم.»
او در خصوص جناح سیاسی‌اش هم می‌گوید: «من به صورت فراجناحی فکر می‌کنم. معتقدم مدیر باید از توانمندی همه استفاده کند.» مهرابی ادامه می‌دهد: «جناح سیاسی هر کسی که وارد شورا می‌شود، محترم است. در کار شورا جناح سیاسی مدنظر نیست. چون شهر هدفمند و پویاست.»
مهرابی که با رسولی‌نژاد به فرمانداری آمده بود در خصوص شورای اول می‌گوید: «شورای اول با آقای رسولی‌نژاد کار کردیم. یک خرد جمعی حاکم بود به دور از احساسات. گرچه جدل هم بود. حضور آقای رسولی‌نژاد یک وزنه‌ بود.»

 


 

ثبت‌نام یک فرهنگیِ ورزشکار با دورنگاه آسیب‌های اجتماعی

محسن افشار فرزند علی، متولد ۶۲ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی است. او کارشناس تربیت بدنی، سلامت، بهداشت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش است. افشار مسئول هیأت‌ ورزش‌های دانش‌آموزی، انجمن‌های ورزشی، مدیر مدرسه فوتبال خلیج فارس و مدیر کانون فرهنگی ـ هنری ابن‌الرضا(ع) نیز است. مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت‌های افشار است.

افشار در جواب به سؤالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت تکلیف و وظیفه است. برای بهبود معیشت مردم و مبارزه با فساد اداری، به دعوت دوستان و مردم و بها دادن به جوانان آمده‌ام. جوان بومی توانمند هم در این شهر داریم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ برای جلسات علنی مشکلی ندارم و خیلی از موارد باید شفاف‌سازی شوند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ استعفا بالاخره پیش میاید. به عنوان مثال یکی از اعضا، اهدافی دارد که نمی‌گذارند به نتیجه برسد. چون یک سری افراد برای منافع آمده‌اند. سعی می‌کنم برای مردم کار کنم. در مورد شورای پنجم، تخصص من نیست که نظر بدهم. مشکلاتی داشته‌اند ولی شاید یک قدم خیر برداشته‌اند. به حاشیه‌ ورود نمی‌کنم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ فرهنگیان، ورزشکارن و مذهبیون ممکن است از من حمایت می‌کنند. البته مشکل شهر فقط ورزشی نیست. در رابطه با جناح سیاسی نیز من پیرو خط رهبری هستم. کسی که می‌خواهد کار کند، جناح برایش مهم نیست.

محسن افشار که دوره‌ی قبل هم داوطلب حضور در شورا شده بود و قبل از انتخابات انصراف داد، در خصوص شعار انتخاباتی‌اش گفت: «نیامده‌ام شعار بدهم. آمده‌ام عمل کنم.»
او در خصوص کناره‌گیری‌اش فعلا اظهار نظر نمی‌کند و می‌گوید: «شرایط را در آن موقع می‌سنجم.» افشار به حضور بانوان هم اشاره دارد. او می‌گوید: «یک نفر باید باشد. یک خانم برای حفظ حقوق زنان باید در شورا حضور داشته باشد.»
محسن افشار که قصد ورود به انتخابات را نداشته، می‌گوید: «با فشار روحانیون و معتمیدن آمده‌ام. البته من در مباحث فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فعالیت خودم را دارم و صرفا این نیست که فقط در شورا می‌شود کار کرد. من مجبور به ثبت‌نام شدم.»

 


 

از فرمانداری یک نفر داوطلب شورا شد

ناصر دلخوش ۳۵ ساله و فرزند عبدالمهدی است. او کارشناس فوریت‌های پزشکی، مدیریت دولتی و ارشد آموزش پزشکی و دانشجوی دکترای سیاسی است. دلخوش ۱۲ سال سابقه کار در حوزه دولتی علوم پزشکی دارد و هم‌اکنون کارشناس فرمانداری، کانون بسیج رسانه و رسانه گراش انقلابی مشغول به کار است. دلخوش شعارش را شهروند مطالبه‌گر و مسئول پاسخگو عنوان کرد.

دلخوش در جواب سوالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ با توجه به اینکه شعار من شهروند مطالبه‌گر و مسئول پاسخگو است، اولویت‌های شورای ششم، بر اساس قوانین و شرح وظایف، پیگیری مطالبات مردمی از مسئولین، در جهت پیشرفت و محرومیت‌زدایی است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ با توجه به اینکه در حوزه رسانه هم فعال هستم بنظرم خبرنگاران بازوی کمکی برای پیشبرد کارها و اهداف شورا و همه‌ی مسئولین شهر هستند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ بحث استعفا باید مشخص شود که دلیل استعفا چه بوده و توضیح دهند. اگر وارد شدم، افرادی که موجب عقب‌ماندگی شهر شدند، باید پاسخگو باشند.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف نهاد خاصی نیستم. با دعوت جمع بزرگی از شهروندان، دوستان و انقلابیون شهر ثبت‌نام کرده‌ام.

ناصر دلخوش که برای اولین بار است در داوطلب حضور در شورا شده است، از هدفش به هفت‌برکه می‌گوید: «هدفم ابتدا ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات است. بعد خدمت به شهر و مردم تا جایی که خدا توفیق دهد.»
دلخوش می‌گوید به جناح‌بندی سیاسی وابسته و متصل نیست. او می‌گوید جامعه به او با نگاه انقلابیِ حزب‌الهی با روحیه‌ی جهادی نگاه می‌کند.
او در خصوص کناره‌گیری‌ها هم می‌گوید: «از لحاظ ائتلاف طبیعی، مرسوم و در انتخابات محتمل است که بین دوستان جریان انقلابی، متخصص و متعهد ائتلافی صورت بگیرد. ولی برای کناره‌گیری فعلا صحبتی ندارم.» دلخوش به کناره‌گیری از انتخابات مجلس هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «در کناره‌گیری نمایندگی مجلس این بود که آن‌جا فقط یک نفر مطرح بود و عقل حکم می‌کرد که بنده کناره‌گیری کنم و با کناره‌گیری مفید واقع شوم. الآن با حضور می‌توانم مفید باشم نه کناره‌گیری.»
ناصر دلخوش در خصوص حضور بانوان به گراش‌نیوز می‌گوید: «حضور حداقل یک بانو در شورا، می‌تواند راهگشا و موجب پیشرفت تصمیمات شورا شود. اگر حضور نداشتند، از مشاوره‌ی بانوان توانمند استفاه می‌کنم.»

 


 

رئیس هیأت تنیس رویِ میز، داوطلب شورای ششم

مرتضی موغلی، فرزند عبدالعزیز، متولد ۱۳۶۷است. او کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و کارشناسی مهندسی شیمی دارد. موغلی می‌گوید در عرصه فنی، مدیریت، انرژی، نفت، گردشگری و ورزش متخصص است. او هم‌اکنون در شرکت فجر و پارس جنوبی جم مشغول به کار است و رئیس هیأت تنیس روی میز نیز می‌باشد. او احترام به بزرگان، اعتماد به جوانان را شعار خودش می‌داند.

 

موغلی در جواب سوالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ چالش‌ها شورای قبل بودجه، نداشتن نیروی فنی متخصص، بها ندادن به جوانان و فرهیختگان و عدم همگرایی بود.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ فقط رسانه نه، مردم نیز حضور داشته باشند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ در عرصه‌های مختلف، یا نیامده‌ام یا اگر آمده‌ام تا آخر پای کار بوده‌ام و استعفا نداده‌ام. اگر مردم من را نخواهند استعفا می‌دهم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف خیلی از گروه‌ها آمده‌ام و یکی از آن‌ها جامعه‌ی ورزشی است.

مرتضی موغلی که برای بار دوم داوطلب شده است هدفش را برای هفت‌برکه اینگونه توضیح می‌دهد: «هدف توسعه‌ی عادلانه‌ی شهری، شفافیت و رفع محرومیت شهر است. به دنبال یک شورای مردمی با حضور جوانان و نخبگان هستم.» موغلی در خصوص کناره‌گیری می‌گوید: «قطعا ائتلاف یکی از برنامه‌های من است. اما امکان کناره‌گیری نیست.»
او در جواب گراش‌نیوز می‌گوید: «بانوان نیمی از جامعه ‌هستند و باید حضور داشته باشند.» او هم مثل صادقی، جناح سیاسی خودش را مردم می‌داند و می‌گوید: «من طرف مردم هستم.»

 


 

سومین فرهنگی بازنشسته از بانوان است

زهرا خواجه‌زاده، متولد ۱۳۴۰ و فرزند زین‌العابدین است. او کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی دارد. او هم‌اکنون در دانشکده علوم‌پزشکی گراش و مرکز آموزش عالی لار به تدریس مشغول است. خواجه‌زاده که مدیر سابق دبیرستان‌های دخترانه‌ی گراش است، برای بار دوم داوطلب شده و می‌گوید می‌خواهد از سابقه‌ی ۲۴ سال تحصیل و ۲۷ سال تجربه آموزش و پرورش خود استفاده کند.

خواجه‌زاده در جواب سوالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ تأکیدم بیشتر روی مسائل فرهنگی است. هدفم هم از ورود به انتخابات، می‌خواهم روی مباحث فرهنگی، آموزش و روان‌شناسی کار کنم. کارم بهبود وضع گراش با اولویت فرهنگی و احقاق حق زنان است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ بالاخره مردم باید با خبر باشند و حضورشان لازم است.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ حالا این شورای پنجم که گذشت. شاید یکی از علت ورود بازنشسته‌ها به شورای ششم این گسیختگی بین اعضای شورای قبل است. تا حد ممکن استعفا در کار نیست.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ مستقل آمده‌ام. از فرهنگیان و زنان انتظار حمایت دارم.

زهرا خواجه‌زاده می‌گوید: «جناح سیاسی ندارم و درباره‌ی کناره‌گیری تا حالا صحبتی نداشته‌ام.»

 


 

داوطلب بعدی جامعه‌ی ورزشی، با شعار جوانان آمد

علیرضا دانشور، متولد ۶۴ است و ارشد تربیت‌بدنی گرایش فیزیولوژی دارد. او فرزند عبدالغفور و مدیر دانشجویی دانشکده علوم پزشکی است. دانشور دوره قبل نیز داوطلب شورا بوده و شعارش را شعار دوره قبلش، یعنی اعتماد به جوانان عنوان کرده است.

دانشور در جواب سؤالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت شورای ششم شورایی عمل کردن است. البته نیازمندی‌های شهر خیلی زیاد است ولی هر چیزی در جای خودش اولویت دارد. عمرانی، حاشیه‌نشین‌ها و منابع طبیعی شهر هم هست.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ کاملا موافق هستم. عامل پیشرفت و رشد را شفاف‌سازی می‌بیینم. اگر شورا نقد شود، عامل رشد و پیشرفت است.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ انتقادها به شورای پنجم زیاد است. از جمله عدم شفاف‌سازی و استعفاهای پی‌درپی افراد. نه اینکه حرف من باشد، یک شهروند عادی هم به خودش حق می‌دهد، منتقد باشد. به شخصه هر رفتاری نشان می‌دهم ولی استعفا نمی‌دهم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ من را مرتبط به صرف ورزشی نکنید. در حوزه فرهنگی و بسیج نیز فعال بوده‌ام. بخشی از فعالیت‌ام هم ورزشی است و تحصیلات آکادمی آن را هم دارم. ابتدا قصد ورود نداشتم. گروهی از روحانیون، معتمدین، رزمنده‌ها و جامعه‌ی ورزش با من صحبت کردند. همین اصرارها باعث شد نظرم تغییر کنم و بیایم ثبت‌نام کنم.

دانشور که برای باز گذاشتن عرصه برای جوانان وارد کارزار انتخابات شده است، در خصوص کناره‌گیری‌اش می‌گوید: «احتمالش هست ولی ضعیف.» او در جواب گراش‌نیوز به حضور بانوان اشاره می‌کند و می‌گوید: «بانوان طیف وسیعی دارند. ولی یک نیروی توانمند در شورا بسیار مهم و لازم است.»

 


 

دومین فرهنگی بازنشسته داوطلب شورای ششم

یعقوب صادقی فرزند قدرت و متولد ۴۱ است. او کارشناسی مدیریت آموزشی و الان بازنشسته آموزش و پرورش است و می‌گوید شغلم در خانه و مسجد است.

صادقی در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ خدمت به جامعه و خدمت به مردم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ بله موافقم هستم. به شرط اینکه خبرنگار صادق باشد و عینا آن‌ چیزی که هست را نشان دهد.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ باید ببینم وضعیت به چه شکل می‌شود. آن چیزی که وجود دارد این است که اعضای شورای قبل یا به وظایف خود عمل نکردند یا اشتباه کردند. کسانی که باعث شدند شورا منحل شود، خیانت و توهین به مردم کردند.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ خودم با احساس مسئولیت وارد شدم. جناح سیاسی من مردم است.

یعقوب صادقی که دوره سوم شورا نیز داوطلب شده بود، هدفش را احساس وظیفه می‌داند و می‌گوید: «فعلا شعار خاصی ندارم.» او در خصوص کناره‌گیری و ائتلاف، می‌گوید هنوز مشخص نیست.

 


 

پیشکسوت شورا، داوطلب شورای ششم

مهروش شیبانی، متولد سال ۳۸ ، بازنشسته آموزش و پرورش است. او فرزند محمدرضا، مؤسس و مدیر مجتمع آموزشی دکتر شیبانی است. شیبانی که لیسانس زبان انگلیسی دارد، دوره اول و چهارم نیز داوطلب حضور در شورا بوده و می‌گوید اهل شعار دادن و عمل نکردن نیستم. او هدفش از شرکت در انتخابات شورا را احساس تکلیف می‌داند.

شیبانی در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت من جلب رضایت عمومی مردم در هر حوزه‌ای، در چارچوب قانون و وظایف شورا است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ موافق صد در صدی حضور خبرنگاران هستم تا مردم بدانند در شورا چه می‌گذرد.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ از انحلال شورا خیلی متأثر شدم. ای کاش صبوری می‌کردند. کاش پای رأی مردم می‌ایستادند. مجموعه‌ی شورای پنجم، می‌توانستند بهتر با هم کنار بیایند ولی از فرصت استفاده نکردند. تحت هیچ شرایطی استعفا نمی‌دهم و پای رأی مردم می‌ایستم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از من خواسته شده شرکت کنم ولی وابستگی خودم به یاران انقلاب دارم. تلاش کردم که خانم‌های جوان وارد شوند و برای همین تا روز آخر برای ثبت‌نام صبر کردم.

مهروش شیبانی، از هدفش برای شرکت در انتخابات شورای ششم، به هفت‌برکه می‌گوید: «احساس تکلیف کردم. و اینکه خودم را انقلابی می‌دانم و توانایی را دارم که باید استفاده کنم.» شیبانی در خصوص شعارش می‌گوید: «اهل زدن حرف‌های قشنگ و به آن عمل نکردن، نیستم.»
او در خصوص حضور بانوان به گراش‌نیوز می‌گوید: «شاید عدم موفقیت‌ بانوان، به قانون برمی‌گردد که دست را باز نگذاشته است. و اینکه برای من جنسیت مطرح نیست.» شیبانی ادامه می‌دهد: «اگر خانم جوان و صاحب‌نظری باشد، به نفع او کناره‌گیری می‌کنم.»

 


 

به جمع داوطلبان حقوق‌دان اضافه شد

حیدر حجازی فرزند یونس و متولد ۱۳۶۹ است. او کارشناسی حقوق دارد و مدیر مؤسسه داوری دادگستران عدل گراش و نماینده حقوقی مؤسسات خیریه و شرکت‌ها است. حجازی که برای اولین بار داوطلب حضور در شورا شده است، آمده با توجه به مسائل محوری بودن مسائل حقوقی در شورا، قانون، اخلاق و تقوا را به تصمیمات شورا بازگرداند.

حجازی در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ وظایف هر یک از شورا مشخص شده است. برنامه‌هایم را در دفتر ۱۲۰ صفحه‌ای رونمایی می‌کنم. اولویت بنده نظارت بر درآمدهای شهرداری و شفافیت است. سیستمی شدن مراجعات شهرداری گراش نیز در اولویت بعدی است. می‌خواهم گراش به جایی برسد که به عنوان قطب گردشگری، درمان و تجاری در جنوب معرفی شود. سعی خواهم کرد که قوانینی که در شورا تضویب می‌شود، به کمیته تطبیق با قوانین برسد و بعد عملی شود.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ حضور خبرنگاران از حقوق بدیهی مردم است. یک سری مطالب باید شفاف است. ولی یک سری مسائل قرار نیست درز پیدا کند، مثل ارتباط با سایر ادارات و شهرستان‌ها، بودجه و امور شهرداری شفافیت باید اعمال شود.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ استعفای دوره‌ی قبل تقبیح و ناشایست بود. چون مردم با آرای خود، برای امور خود، به آن‌ها وکالت دادند. درست نیست بدون مشورت و توضیح به مردم، استعفا دهند و این یک بی‌احترامی محسوب می‌شود.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ با توجه به اینکه با مؤسسات، سمن‌ها و شرکت‌های تولیدی به عنوان نماینده حقوقی در ارتباط هستم، از بنده برای حضور دعوت کرده‌اند اما وابستگی به هیچ کسی ندارم.

حیدر حجازی در خصوص گرایش سیاسی‌اش می‌گوید: «گرایش من نه سیاست توسعه و نه توسعه سیاست است که شهروندان قربانیان منافع حزبی شوند. هدف تضمین منافع شهروندان است.» او ادامه می‌دهد: «برای اداره امور تعهد و تخصص می‌تواند شهر را از مشکلات برهاند وگرنه تسلسل مشکلات پایانی نخواهد داشت.»
او در جواب سؤال کناره‌گیری و ائلاف می‌گوید: «سؤال درستی نیست. ولی اگر کسی اصلح‌تر، متخصص‌تر و متعهدتر از خودم باشد، برای ایشان تبلیغ خواهم کرد. ولی با کناره‌گیری موافق نیستم.»
حجازی پیرامون حضور بانوان به گراش‌نیوز می‌گوید: «اگر بانوان متخصص متعهد و آشنا با مسائل حقوقی و مدیریت باشند، استقبال می‌کنم.»

 


 

یک مهندس صنایع از شهرداری داوطلب شورا شهر

بهمن خیلتاش فرزند اسماعیل، ۴۰ سال سن دارد. او با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، بیست و دومین داوطلب شورا است. خیلتاش هم‌اکنون کارشناس فناوری اطلاعات و مسئول امور مالی شهرداری گراش می‌باشد. او بانوان را در امور فرهنگی موفق‌ می‌داند.

خیلتاش در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ سیستم شهرداری سنتی انجام می‌شود. شهرداری یکپارچه نیست و من تلاش‌هایی کردم ولی هنوز نارضایتی وجود دارد و به‌روز نیست. در شهرداری تمام حوزه عمران، مالی و شهرسازی، بودجه‌سازی عملیاتی ندارد. کمیسیون‌های مختلف فعال نیستند.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ سال ۹۷ سامانه شفافیت ایجاد شد که شورا مصوبات را هر شب روی سامانه ثبت کند تا در جریان باشند. شورا باید گزارش درآمد و مالی داشته باشد. شورا باید دبیر داشته باشد که همان لحظه مصوبات را روی سایت قرار دهد. خبرنگان باید حضور داشته باشند. قبل از اینکه شورا تصویب کند به نظرسنجی مردم گذاشته شود.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ چون خودم در شهرداری بودم الان صحبت نمی‌کنم و از هر کسی قبلا خدمت کرده، تشکر می‌کنم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ فعلا مستقل شرکت کردم. ولی اگر باتجربه‌هایی هستند، قطعا با آن‌ها تعامل خواهم داشت. اعتقاد دارم هر کسی کار درست انجام دهد، باید فعالیت کند. گرایش و جناح شخص مهم نیست.

بهمن خیلتاش از هدف و انگیزه‌اش به هفت‌برکه می‌گوید: «چون در شهرداری بوده‌ام، کم‌وبیش از شورا و شهرداری اطلاعات دارم که به درد مردم بخورد. در حیطه قانون می‌خواهم قعالیت کنم. با رضایتی که مردم از من دارند، ثابت کرده‌ام که می‌توانم انجام دهم.» خیلتاش می‌گوید شعار ندارد و باید ببیند شرایط زمان تبلیغات چیست.
او در جواب گراش‌نیوز، می‌گوید: «با حضور بانوان موافقم. بانوان در امور فرهنگی به نظر من موفق‌تر عمل می‌کنند.»

 


 

دومین داوطلب شورا از جامعه‌ی ورزشی

حسن جبرالدینی، فرزند جعفر و متولد ۶۷ است. او دارای کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی مدیریت ورزشی و دبیر ورزش در مدرسه غیرانتفایی و مدرس دانشگاه است. جبرالدینی، یک هفته‌ رئیس حزب ندای ایرانیان بوده و استعفا داده است. او خودش را مورد حمایت انجمن تربیت‌بدنی و جامعه‌ی ورزشی می‌داند.

جبرالدینی در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ آمده‌ام که با تخصصی که در ورزش دارم، بتوانم مؤثر باشم. فضای ورزشی را گسترش دهم و روی ورزش همگانی تمرکز کنم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ حضور خبرنگاران الزامی است و می‌تواند بازوی محرک بین مردم و شورا باشد. به شرطی که دست از شیطنت و تحریک مردم بردارند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ به هیچ وجه استعفا نمی‌دهم. گرچه از حزب استعفا دادم اما شورا جای دیگری‌ است و تا آخر هم هستم و به نفع کسی هم کنار نمی‌روم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ مستقل هستم. از طرف انجمن تربیت‌بدنی و جامعه ورزشی حمایت می‌شوم.

رئیس هیات بدمینتون گراش که روابط عمومی و مشاور اداره ورزش و جوانان نیز می‌باشد، هدفش از شرکت در انتخابات این‌گونه توضیح می‌دهد: «اول خدمت بی‌منت به مردم و برای مردم کار کنم و به فکر جوانان باشم. برنامه خودم ورزشی است ولی در کنار سایر اعضا، مدیریت شهری و ساخت‌وساز و هر چیز دیگری که باشد را پیگیری می‌کنم.»
جبرالدینی که یک هفته مسئول حزب ندای ایرانیان بوده است خود را مستقل معرفی می‌کند و می‌گوید: «هم‌اکنون کاملا مستقل هستم گرچه جناحم چپ است. از حزب هم بعد از حدود یک هفته  استعفا دادم. علت استعفا هم این بود که در گراش نمی‌شود کار حزبی داشت. من هم مجبور شدم استعفا بدهم. البته اصرار خانواده هم دخیل بود.»
جبرالدینی که چند مقاله‌ی علمی و ورزشی در کارنامه دارد درباره‌ی شورای پنج می‌گوید: «استعفاها در شورای قبل وجهه خوبی نداشت.» او با حضور بانوان موافق است و می‌گوید: «صد درد صد موافقم. یک ایده هم داشتم به نام ۴+ ۱. یعنی اعضای شورا حتما یک نفر از بانوان حضور داشته باشد.»

 


 

سومین داوطلب از نظام مهندسی، وقارفرد است

ابراهیم وقارفرد فرزند علی‌اکبر و ۴۶ ساله است. او کارشناسی تأسیسات ساختمانی دانشگاه شیراز دارد. دو سال ریاست نظام مهندسی در کارنامه‌ی وقارفرد دیده می‌شود. او درباره شورای پنجم می‌گوید: متاسفانه آخر عاقبت خوبی نداشت.

وقارفرد در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ استیفا حقوق شهروندان با تمرکز بر اصلاح اساسی ساختار شهرداری اولویت من است. من معتقدم غده‌ی سرطانی فساد باید جدا و ریشه‌کن شود.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ اقتضای کنونی جهان، شفافیت است و مرز بین مردم و مسئولین باید از بین برود.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ خودکشی نباید در شورا وجود داشته باشد. متاسفانه شورای قبل، آخر عاقبت خوبی نداشت. شاید می‌توانست بهتر باشد.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ صرفا از طرف نظام مهندسی نیستم و از بخش‌های دیگر نیز حمایت می‌شوم.

ابراهیم وقارفرد معتقد است حضور بانوان در شورا نیاز است.

 


 

ثبت‌نام در شورا بدون اطلاع خانواده

حسین عباسپور، ۴۰ ساله و فرزند محمد است. او عضویت و راه‌اندازی سمن‌های متعدد از جمله حمایت از بیماران خاص را در کارنامه دارد. عباسپور لیسانس کامپیوتر و فوق‌لیسانس مدیریت منابع انسانی دارد.

عباس‌پور در جواب سوالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت من مردم است. مردم گراش یک سری مشکلات اولیه دارند. در سیلی که چند وقت پیش آمد، من از نیروهای امدادی بودم. متأسف شدم که مردم پاقلعه هنوز دچار آسیب‌های جدی هستند. حاشیه‌نشینی هم در شهر زیاد شده. من می‌خواهم پارتی مردم باشم. ایده‌هایم این است که پیست دوچرخه‌سواری و پروژهای قبلی شورا را تکمیل و پیگیری کنم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ صد در صد موافقم. مصوب پنهانی در شورا معنی ندارد. باید برنامه‌های آینده‌ را هم معرفی کنیم. می‌خواهم تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته باشم.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ امکان استعفا هست. استعفا گزینه‌ی پیش روی هر مدیری است. هر موقع بداند به درد مجموعه نمی‌خورد می‌تواند خارج شود.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ اتفاقا کسی خبر ندارد که برای ثبت‌نام آمده‌ام. خانواده‌ام هم خبر ندارند. چند تن از دوستان و اساتید دانشگاه تماس گرفتند و تصمیم گرفتم ثبت‌نام کنم. فعلا به نفع کسی کنار نمی‌روم. خودم آمده‌ام و می‌توانم کار کنم. اما اگر کسی بهتر باشد کنار می‌روم که حق کسی ضایع نشود. و اینکه من یک ریال برای تبلیغات خرج نمی‌کنم اگر خرج بشود خود دوستان و نزدیکان زحمت می‌کشند.

حسین عباسپور که در انجمن‌ها و سمن‌های مختلفی مثل دوچرخه‌سواری و گردشگری فعال است، هم‌اکنون در ساختمان‌سازی و پروژه‌های فضای سبز مشغول به کار است. او هدفش را از ورود به انتخابات می‌گوید: «چون توانایی‌اش را دارم و حضور پیدا نکرده‌ام، آمده‌ام که پیش خدا سرافکنده نباشم.» او ادامه داد: «مردم لیاقت‌شان بیشتر از این حرف‌هاست. زیرساخت‌های شهر خیلی نقص دارد. می‌خواهم همگی باهم همت کنیم زیر ساخت‌ها را درست کنیم.»
او می‌گوید: «من جناح سیاسی ندارم ولی به عدالت اجتماعی اعتقاد دارم. خصوصا مردمی که بی‌بضاعت هستند.» عباسپور نظر متفاوتی نسب به شورای قبل دارد و می‌گوید: «خیلی خوب عمل کردند. ولی بگو مگوهای شخصی بین اشخاص در شورا را دخالت می‌دادند و این قضیه را پیچیده کرد. به نظر من کارهای زیادی مانده که باید انجام شود. یکی از کارهای خوب شورای قبل، شورایاری بود. خودم شورایار منطقه ۷ بودم و خیلی از کارها را به سرانجام رساندیم.»


 

نفر دوم از گروه ده‌نفره هم مستقل آمد

محمد خواجه‌پور متولد سال ۱۳۵۸ و در دبی متولد شده است. او فرزند علی و دارای کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. خواجه‌پور به عنوان مدیر رسانه‌های مؤسسه هفت‌برکه شناخته می‌شود. خواجه‌پور اولویت اول شورای ششم را انتخاب شهردار می‌داند.

خواجه‌پور در جواب سوالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت اول انتخاب شهردار است. کمیسون‌های مختلف شهرداری را باید فعال کنیم و مستقیما توسط اعضای شورا نباشد. موضوعات در کمیسیون‌ها بحث و در شورا رای گیری شود. از لحاظ عمرانی هم اولویت کمربندی شهر است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ حضور خبرنگاران گام اول و حق قانونی برای شهروندان است. شفافیت باید بالاتر از حضور خبرنگاران باشد.
تمام مزایده‌های شهرداری باید شفاف باشد و گردش مالی، برآوردها و عملکردها به صورت شش‌ماهه منتشر شود. طبق قانون برآوردها و عملکرد به صورت شش ماهه منتشر شود.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ استعفا صرفا در شورای قبل نبوده و بین ۱ تا ۴ نفر استعفا داشتیم. باید به صورت ساختاری بحث شود. به شخصه از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. استعفا بیشتر بازی سیاسی داخل شوراست که باید کاهش پیدا کند.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ عضو انجمن‌های زیادی هستم. ولی سمن‌های غیرسیاسی نیز هستم. در حال حاضر از جایی حمایت نمی‌شوم. گروه ده‌نفره در بیانیه اول از افراد مختلف برای حضور در انتخابات دعوت کرده است. بعد با توجه به ترکیب باقی‌مانده، خود اعضا تصمیم می‌گیرند. گروه ده‌نفره سه بخش است که شامل ثبت‌نام، پیش و پس از انتخابات می‌شود. در حال حاضر کاملا مستقل از گروه ده‌نفره آمده‌ام. البته بعد از پایان ثبت‌نام، بیانیه از طرف اعضا منتشر و رویکرد گروه ده‌نفره اعلام می‌شود.

خواجه‌پور که در انجمن‌ها و سمن‌های مختلفی مثل حفظ آثار و بناهای تاریخی ایکوموس، انجمن روانشاسی و آبشار اندیشه حضور دارد، در خصوص کناره‌گیری‌اش گفت: «فضای انتخاباتی گراش ائتلافی نیست. ولی ایام انتخابات ممکن است فضا تغییر کند.»
خواجه‌پور جواب واضحی در مورد گرایش سیاسی‌اش نمی‌دهد و می‌گوید: «در یک مصاحبه‌ای گفتم که در گراش اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نداریم. چون احزاب باید به بالا وصل باشد که متاسفانه نیست و شهر ما از این حیث ضربه خورده است. دیدگاه من تغییر اجتماعی سریع‌تر است. به نظر من ساختار شورای شهر را نمی‌شود سیاسی تعریف و تقسیم‌بندی کرد. اصلا کارایی ندارد و وارد شدنش ممکن است ضربه بزند و مایل نیستم با این رویکرد وارد شوم.»
مدیر رسانه‌های هفت‌برکه در مورد حضور بانوان هم می‌گوید: «فکر می‌کنم گذشته از این حرف‌ها، باید به عملکرد افراد نگاه بشود. در جاهایی که قبلا حضور داشتند. من هر جا بوده‌ام بانوان حضور فعال داشته‌اند. بانوان در شورا، چه نماینده داشته باشند چه نداشته باشند، خودم را نماینده بانوان در شورا می‌بینم.»
او در خصوص هفت‌برکه و رسانه می‌گوید: «در هفت‌برکه هیأت مدیره ۴ نفره داریم و حفظ هویت رسانه مهم است. دوست نداریم زمان انتخابات استقلال رسانه‌ای ضربه بخورد. البته اهالی هفت‌برکه از دوستان من هستند و به صورت فردی از من حمایت خواهند کرد.»
او اصلا احتمال نمی‌دهد رد صلاحیت شود و می‌گوید: «با توجه به اعضای شورای نظارت و اجرایی که اعضای متین و موجهی هستند، اصلا احتمال رد صلاحیت را نمی‌دهم. البته تا به حال هم نداشته‌ایم.» البته یک احتمال را مطرح می‌کند که: «نکته‌ای که وجود دارد این است که آقای حسنی و باقرزاده، شکایت‌های متعددی از هفت‌برکه و شخص من داشتند. یکی از هدف‌ها رد صلاحیت‌ بوده. اکثرا تبرئه شده و برخی حکم اولیه است و پرونده هنوز باز است.»

 


 

دومین مهندس از نظام مهندسی

حامد عبدالهی، متولد ۷۰ و فرزند احمدعلی است. او کارشناسی ارشد مهندسی معماری‌اش را از دانشگاه شیراز گرفته است. عبدالهی عضو نظام مهندسی و مدیر طراحی شرکت گراش سقف است.

عبدالهی در پاسخ به سوالات پندری:  

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ به جای تمرکز قدرت، باید تقسیم قدرت در تصمیم‌گیری‌های شهری وجود داشته باشد. علاوه بر متخصص، با توجه به شخصیت فرهنگی و اجتماعی، به جای تمرکز قدرت، به تقسیم قدرت بین نهادها، متخصصین باشد. شورا باید این بستر را ایجاد کند و این مسیر تقویت شود.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ در توسعه‌ی پایدار، شفافیت و پاسخگویی مشارکت مردم مهمترین اصل‌های توسعه شهری است. خبرنگاران و شبکه‌های اجتماعی این راه را تسهیل ببخشد. موافق حضور خبرنگاران هستم.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ قطعا وقتی کسی وارد شورا می‌شود باید بتواند وضعیت فعلی را خوب تحلیل کند. حق استعفا را به رسمیت می‌شناسم ولی ممکن است اتفاق بیفتد. اما استعفا در این دوره ششم محکوم است. هر کسی می‌خواهد بیاید باید حتما سعی و تلاش کند که گزینه استعفا را کنار بگذارد.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف نظام مهندسی هستم. ولی قرار بر اجماع است و می‌خواهیم به اجماع برسیم. از طرف گروه ده نفره نیستم. بعد از ثبت‌نام هر عضو از گروه ده‌نفره، فعالیت گروه به صورت تعلیق در می‌آید. فعلا گروه غیر فعال هست.

عبدالهی که سوابق اجتماعی و مدیریتی مثل انجمن ایکوموس(حفظ آثار تاریخی) گراش را در کارنامه خود دارد، در جواب هفت‌برکه از انگیزه‌اش می‌گوید: «بر اساس بند ۷ قانون اساسی، شوراها در تصمیم‌گیری‌های شهر موثر هستند و با تکیه با نیروی جوان بتوانیم این مسیر را پیش ببریم.» عبدالهی که استاد دانشگاه پیام نور اوز در رشته‌ی معماری نیز هست، گفت:«گرایش سیاسی ندارم.» او معتقد است از طرف نظام مهندسی آمده ولی با توجه به سوابق اجتماعی، او را فقط به مهندسی نمی‌شناسند. عبدالهی می‌گوید احتمال رد صلاحیتش را نمی‌دهد و در جواب گراش‌نیوز در خصوص حضور بانوان در شورا را اینگونه عنوان می‌کند: «قطعا نیاز داریم و من دعوت می‌کنم هر فردی که توانمند هست بیاید.»
حامد عبدالهی در خصوص شورای پنجم می‌گوید: «این وضعیت زیبنده ما نبود. این شورایی که می‌توانست خیلی خوب کار کند متاسفانه از بین رفت. اعتقاد دارم هر گروهی که وارد شورا خواهد شد باید کار گروهی داشته باشد و همدلی برای کار گروهی را تجربه کرده باشد.» او انتقاد را اینگونه تکمیل می‌کند: «وقتی اعضای شورا یکی یکی در جلسه سمن‌هایی که داشتیم، می‌آمدند، به نتایج خوبی می‌رسیدیم ولی وقتی گروهی بودند، نمی‌آمدند و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.»

 


 

اولین داوطلب مورد حمایت هیئت فوتبال

سعید جعفری، ۴۰ ساله، دومین بار است که داوطلب شورای شهر گراش شده است. او فرزند غلامعباس و ۱۰ سال است که در مدیریت برق گراش مشغول به کار است. او انگیزه خودش از حضور در شورا، هدفمند کردن سرمایه‌های خیرین و دخالت دادن نهادهای دولتی در پروژه‌های خیرساز می‌داند.

جعفری در پاسخ به سؤالات پندری: 

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت کاری من در شورای ششم، معضل مسکن، اشتغال و محرومیت‌زادیی با نگاه به حاشیه‌نشینی است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ بله. خبرگاران صدای مردم هستند. شفافیت را دوست دارم و همین جا از شورای قبلی می‌خواهم بیایند و دلیل انحلال اصلی شورا را توضیح بدهند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ این پیش‌بینی باید قبل از انتخابات شده باشد. و اگر کسی آمده اینجا، باید نرمش خاصی نشان بدهد و فقط خودش را در نظر نگیرد.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ حمایت هیأت فوتبال را دارم اما صرفا به نمایندگی از هیأت فوتبال نیامده‌ام.

سعید جعفری هدف و انگیزه‌اش را از شرکت در انتخابات، اینگونه بیان می‌کند: «هدفمند کردن سرمایه‌های خیّرین و نیک‌اندیشان، سرمایه‌داران در راستای اهداف ورزش و جوانان. و همچنین دخالت دادن نهادهای دولتی در پروژه‌های خیرساز.» جعفری می‌گوید اهل شعار دادن نیست ولی در ایام تبلیغات شعار را مطرح خواهد کرد.
او در خصوص کناره‌گیری می‌گوید: «آمده‌ام که بمانم.». جعفری همچنین پیرامون حضور بانوان به گراش‌نیوز می‌گیود: «بسیار عالی است و استقبال می‌کنم. چون نیمی از شهر، خانم‌ها هستند.»
جعفری، داوطلب شورای ششم، در پاسخ هفت‌برکه، گرایش سیاسی خود را مطیع امر ولایت و انقلاب عنوان می‌کند.

 


 

داوطلب اهل داراب، در راه شورای شهر گراش

خلیل ایثارگر، متولد ۶۳، اهل داراب است و ۸ سال سابقه در اداره امور مالیاتی دارد. او یک بار در داراب داوطلب حضور در شورا شده است.

خلیل ایثارگر در پاسخ به سوالات پندری: 

پ۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اول باید ببینیم کجا می‌لنگد. گراش بالقوه ظرفیت‌های زیادی دارد اما باید بالفعل شود و می‌تواند سرآمد جنوب کشور باشد.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ اگر واقعا هدف رفع مشکل مردم باشد، هر چه تصمیم گرفته می‌شود باید اعلام شود. پنهان کردن تصمیات وجود ندارد.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ وقتی همه استعفا بدهند به صلاح نیست. کم و بیش اخبار دوره قبل را دنبال می‌کردم. خیلی شناختی نسبت به افراد ندارم. ولی نسبت به حقی مردم به گردن‌شان داشتند خوب عمل نکردند.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ نه. از طرف کسی نیامده‌ام.

ایثارگر می‌گوید گرایش سیاسی ندارم. او قبلا در منطقه خودش نیز یک بار کاندیدا شده است. او می‌گوید: «با توجه به شناختی که از خود و و تخصصی که دارم، امیدوارم بتوانم به شورا کمک کنم.» او در خصوص شانس خودش از پیروزی در انتخابات می‌گوید: «مهم نیست کجا دنیا آمدید. مهم خدمت است. ۸ سال گراش هستم و در این شهر زندگی کرده‌ام.»

 


 

یک داوطلب دیگر از علوم پزشکی

بهزاد حسن‌زاده، متولد، اصالتا جویمی و ساکن جویم است. او کارشناسی مهندسی بهداشت محیط دارد و در معاونت بهداشتی مرکز بهداشت گراش مشغول به کار است. حسن‌زاده می‌گوید برای بهبود زیرساخت‌های بهداشتی گراش داوطلب شورا شده است.

حسن‌زاده در جواب سؤالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولین کار که بتوانم انجام دهم این است که در این وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا، زیرساخت‌های بهداشتی را بهبود بدهم که مردم و اصناف کمترین صدمه را ببینند. بحث فاضلاب شهری و مدیریت پسماند آب و مواد غذایی… و هر چه که مرتبط با محیط زیست باشند.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ نظرم بر حضور خبرنگاران مثبت است. رسانه را در کنار خودمان می‌بینیم.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ نظرم به استعفا نیست. باید حق رأی مردم را ادا کرد.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف حزب، گروه یا فرد خاصی نیستم. مستقل آمده‌ام.

بهزاد حسن‌زاده در خصوص انگیزه و هدفش به هفت‌برکه می‌گوید: «هدفم آبادانی شهر بوده خصوصا زیرساخت عمرانی و بهداشتی شهر است. به گونه‌ای که در این همه‌گیری ویروس کرونا، اصناف شهرستان و مردم ضرر نکنند. من کمبود رشته‌ام در شهر حس کردم. امیدوارم بتوانم با همکاری بقیه اعضای شورا، شهر را از این وضعیت غیربهداشتی در بیاورم.»

او با توجه به اینکه اقبال گراشی‌ها به غیربومی نیست، می‌گوید: «با امید به خدا آمده‌ام خدمت کنم و شانس خودم را امتحان می‌کنم.» حسن‌زاده می‌گوی: «مشورت‌هایی هم داشته است که به او گفته‌اند اگر کسی باشد که بتواند این وضعیت را بهتر کند، چرا که نیاید.» او تکمیل می‌کند: «کناره‌گیری نه ولی با سیستم بهداشتی کسی کاندیدا شود ممکن است ائتلاف کنم.»

 


 

اولین داوطلب زن برای شورای ششم

همایون هوشیار، فرزند فرج‌الله، متولد ۵۲ و ساکن گراش است. او لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور اوز دارد. هوشیار تمام اعضای شورای قبل را مقصر وضعیت شورای پنجم می‌داند.

هوشیار در جواب سؤالات پندری:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اقتصاد، مسکن و شغل در اولویت است.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ کاملا موافق هستم. یک نیروی مسئول باید شفاف‌سازی صددرصدی انجام دهد. و اگر مردم هم متوجه مصوبات نیستند، با وجود خبرنگاران باید متذکر حقوق آن‌ها شد.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ به هیچ عنوان استعفا نمی‌دهم و به رأی مردم احترام می‌گذارم. استعفا، خیانت و بی‌احترامی به رأی مردم است. همه‌ی اعضای شورای قبل مقصر وضعیت شورای قبل هستند.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ نه. مستقل هستم.

همایون هوشیار در جواب هفت‌برکه پیرامون سوابقش گفت: «من یک مادر خانه‌دار نماد سعی و تلاش و صداقت هستم. نیازی به امتحان ندارم. دانشم حقوق بوده و به این عرصه آمده‌ام برای مطالبه‌ی خودم و هم‌شهریان. من به عنوان شهروند در سازمان‌ها یک سری سرخوردگی‌ها داشتم. دیدم که چطور حق مردم را ضایع می‌کنند.» او در جواب گراش‌نیوز می‌گوید جناج سیاسی ندارد. هوشیار شغل خودش را مادر معرفی می‌کند.

هوشیار در مورد رأی دهندگانش می‌گوید: «بیشتر عموم مردم گراش ممکن است به من رأی می‌دهند. و من مطالبه‌گر حقوق زنان هستم در حیطه خودم.» او می‌گوید با اعضای شوراهای قبل مشورتی نداشته و با تجربه وارد این عرصه شدم.
در مورد کناره‌گیری‌اش هم می‌گوید: «به نفع هیچ خانمی کنار نمی‌روم. چون وارد جزبی نشدم. فعلا به نفع کسی کناره‌گیری نمی‌کنم. دلم می‌خواهد اگر انتخاب شدم، تا آخر پای رأی مردم بایستم.»

 


 

فارغ‌التحصیل آمریکا، داوطلب شورای شهر گراش

حسن وقارفرد ۶۸ ساله و فرزند علی است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه آمریکا در رشته‌ی عمران منابع آب است. وقارفرد ۴ ماه رزمنده‌ی دفاع مقدس بوده است. او عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان بوده و امسال بازنشسته شده است. شعار وقارفرد، گراش آباد، آزاد و مستقل مطرح کرده است. داوطلبیِ دوره‌ی یازدهم ریاست جمهوری نیز در کارنامه‌ی وقارفرد دیده می‌شود.

وقارفرد در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ برنامه‌هایی برای شهرستان دارم. اولویت من، به عنوان یک دکترای عمران، تهیه‌ی نقشه‌ی کامل و جامع گراش است که البته نیاز به رایزنی‌های زیادی دارد. اولویت دوم موضوع ارتقای ادارات است. در وهله‌ی بعد کارهای شورای شهر، استقلال گراش است که اگر اجحافاتی در محدوده گراش شده باشد، ممکن است این مسائل را پیگیری کنم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ هیچ مشکلی با حضور خبرنگاران ندارم. شما رسانه‌ی گراشی و از خودمان هستید. گاهی اوقات باید از شما خط بگیریم. سعی می‌کنم جلسات علنی همه بتوانند بیایند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ الان به هیچ عنوان فکر استعفا ندارم. ابتدا همدلی باید بین اعضا باشد. مشکلات هم طبیعی هست. ولی اختلاف نظر نباید آنقدر باشد که به بن‌بست برسد و این غیر قابل قبول است. مگر اینکه در این دنیا نباشم و تصادفی کنم که نتوانم به خدمت ادامه بدهم. در برابر هر رأی مسئولم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ فعلا نه. مشکلی که من دارم این است که چون توی گراش نبودم، خیلی‌ها را نمی‌شناسم و آنها هم من را نمی‌شناسند. شاید برای رأی‌دهنده ناآشنا باشما ولی اهدافم را می‌گویم.

وقارفرد، در مورد هدفش از داوطلبی در شورای شهر را می‌گوید: «احساس می‌کنم تا حالا زیاد کار نشده. منتهی جایگاه اصلی گراش از لحاظ سازمانی و شهری می‌تواند خیلی بالاتر باشد. اما الآن ممکن است ایراد بگیرید که تا الآن کجا بودید. البته برای شورای قبلی از من خواسته شد داوطلب شوم که من نخواستم کاندیدا شوم. الان بازنشسته شدم، فراغت دارم و می‌‌خواهم برای گراش خدمت کنم. گراش آباد، آزاد، مستقل شعار من است که تأمین کننده‌ی تمام آرزوهای جوانان گراش باشد. هدفم این است که نه تنها در راه وظایف شورایی کار کنم، بلکه در سطح وسیع‌تری بتوانم فعالیت دشاته باشم. همیشه شرمنده مردم گراش بودم که به عنوان اینکه یک گراشی هیچ کاری برای گراش نکردم. احساس کردم که خودم را داوطلب کنم، اگر مردم متدین ومتعهد گراش به من رأی بدهند در خدمت هستم. اگر رای نیاورم هم فعالیت خواهم کرد.»

او طیف سیاسی خودش را پیرو امام و رهبری می‌داند و می‌گوید: «من اختلاف دو جبهه‌ای که در ایران وجود دارد را ساخته و پرداخته‌ی خارج می‌دانم. اگر آمریکا و اسرائیل، حتی ملیاردها دلار خرج کرده بودند، این شرایط به وجود نمی‌آمد. نه اصول‌گرا هستم نه اصلاح طلب. بلکه خودم را ولایی می‌دانم و از قبل و بعد انقلاب خط امام راحل را ادامه می‌دهم. هر چه رهبری بفرمایند من در خدمت هستم و مقلد ایشان هم هستم. امروزه، انقلابی‌ها و لیبرال‌ها جای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب‌ها را گرفته‌اند. من در هیچ انجمنی نبوده‌ام فقط مدت کوتاهی در بسیج اساتید اسم من را وارد کردند. در آمریکا هم جز هیچ انجمنی نبودم.»
حسن وقارفرد که سابقه‌ی ثبت‌نام دولت یازدهم ریاست جمهوری را در کارنامه دارد، علت ثبت‌نام را اینگونه عنوان می‌کند: «سال دهم دبیرستان یکی از معلم‌ها گفت اگر می‌خواهید استاندار فارس بشوید، آرزوی ریس‌جمهور شدن بکنید. در زمان شاه، معلم‌های ما ضد شاه و دولت بودند و به طور غیرمستقیم ضد آن‌ها صحبت‌می‌کردند و این ثبت‌نام هم گرچه شرایطش را نداشتم و می‌دانستم رد می‌شوم، بلکه راضی کردن شخص خودم بود.»
وقارفرد در خصوص رایزنی و مشورت با افراد شهر می‌گوید: «خیر. در این مسئله خودم تصمیم گرفتم. نیازی نبود مشورت کنم که هرکسی چیزی بگوید.»
او از احتمال کناره‌گیری‌اش به گراش‌نیوز می‌گوید: «ممکن است صحبت کنم و برنامه‌هایم را در مکان‌های خاص بگویم. ولی  فکر نمی‌کنم به ائتلاف برسد. بستگی دارد ببینم چه کسانی هستند. البته اگر واقعا کسی اهل کار بخواهد ثبت‌نام کند، دستش را می‌بوسم و کنار می‌روم.»

وقارفرد با حضور بانوان نیز مشکلی ندارد و می‌گوید: «با حضور بانوان موافقم هستم و هیچ اشکالی ندارد. سعی کنند کار کنند و نظراتشان را بیان کنند.»
او با اعضای قبلی شورا صحبت نداشته و در موردش می‌گوید: «با اعضای پنجم زیاد صحبت نکردم و برنامه‌ام هست که صحبت کنم. شوراهای قبلی هم صحبت می‌کنم. شاید آن‌ها معنی رأی مردم را نمی‌دانند. مردم گراش مؤمن هستند و از قدیم هم معروف بودند و باید به رأی آن‌ها احترام گذاشت.»

او در مورد لار هم صحبت‌هایی دارد و می‌گوید: «ارتباط من با مردم لار، با توجه به شعاری که می‌دهم، این است که دوست دارم گراش یک شهر مستقل باشد. دوست ندارم زیر چتر لار باشد. اگر بازگردیم به ۱۰۰ سال گذشته هیچ کاری برای گراش نکردند. اینکه لار کنترل داشته باشند بر گراش را قبول نمی‌کنم. تا زمانی که جوان‌های گراش با مدرک لسایس، فوق لیسانس و دکتری در خیابان‌ها هستند، حاضر نیستم یک غیربومی (لاری) وارد بانک و اداره شوند و آن‌جا را بگیرند. به دنبال استقلال گراش هستم.»

 


 

اولین مهندس با جناح اصول‌گرایی داوطلب شورا شد

منصور فیروزی فرزند غلامعلی، متولد ۵۵ است. او با لیسانس مهندسی عمران و ۲۵ سال سابقه اجرایی، صبح امروز با حضور در فرمانداری ثبت‌نام خود را نهایی کرد. او اولویت کاری خودش را اتحاد شورا و تخصصی‌‌سازی می‌داند. فیروزی، خود را مورد حمایت انجمن مهندسین می‌داند.

فیروزی در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت من ایجاد اتحاد اعضای شورا و تخصصی‌سازی امورات شهرداری است. البته تخصص قبلا هم بوده ولی الان خیلی از مشکلات وجود دارد که در تخصص بنده است که بتوانم انجام دهم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ اگر هر کسی پی به وظایف شخصی خودش ببرد عالی است. یکی از وظایف شورا این است که باید شفافیت داشته باشد. ولی وظیفه خبرنگار هم این است که نه کمتر نه بیشتر منتقل کند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ پایداری در استقامت است. اگر شورای پایدار باشد می‌تواند به اهداف برسد. نیامده‌ایم که دور روزی بیایم و بعد خداحافظ شما، صندلی و سنگر را خالی بگذاریم. آمده‌ام تا تمام ۴ سال با تمام قدرت پایدار باشیم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف انجمن مهندسی و برخی معتمدین شهر حمایت می‌شوم.
فیروزی در جواب گراش‌نیوز، پیرامون حضور زنان در شورا گفت: «حضور بانوان عالی است. حداقل یک نفر در شورا باشد.» او به سؤال هفت‌برکه، در مورد جناح سیاسی‌اش اینگونه پاسخ می‌دهد: «دیدگاه اول من ولایت‌مداری است که در خدمت مردم هستم. جناح من اصول‌گرا و راست است.»
او در مورد عملکرد شورای قبلی و شورای قبل‌تر می‌گوید: «عدم اتحاد یک معضلی برای خودشان شده‌ بود. اگر اتحاد داشتند، با تجربه و تخصصی که اعضا داشتند، بیشتر می‌توانستند به اهداف را به مقصد برسانند.» فیروزی در مورد احتمال کناره‌گیری‌اش می‌گوید: «با توجه به اهداف نظام مهندسی که تعهد داریم، نظر بر اجماع هست و اگر قرار به کناره‌گیری باشد، به نفع مهندسین کناره‌گیری می‌کنم.»

 


 

جوان‌ترین داوطلب شورای گراش تا روز پنجم ثبت‌نام

علی‌اکبر قربانیان، متولد ۷۳، از اهالی شهرستان خمین است. او فرزند مرتضی‌ است و بیش از ۱۵ سال در گراش سکونت دارد. قربانیان نیز از مهندسین عمران است و می‌گوید جلسات شورا باید شفاف باشد و مردم از حقوق و مزایای اعضا باخبر باشند. او در دفتر مهندسی آروین بنا مشغول به کار است.

قربانیان در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت سهولت در امر خانه‌دار شدن و ازدواج جوانان که خودم یکی از آن‌ها هستم. مشکلات فضاسازی شهری که الآن خوب است ولی قرار است ببیشتر انجام شود. البته بیشتر مسائل اجتماعی مدنظر هست.
۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ حتما باید خبرنگاران وجود داشته باشند. حقوق اعضای شورا، درآمد صندوق شورا و… باید مردم در جریان باشند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ من درشرایط اعضای شوراهای قبل نبودم که تضمیم بگیرم و قضاوت کنم. ولی از اعضا با همچین سابقه‌ای بعید بود. و اگر خودم وارد شورا شوم، نمی‌توانم قطعی بگویم. برای استعفا باید در آن شرایط قرار بگیریم. باید پی تمام مشکلات را به تنم بمالم ولی فکر نکنم امکان استعفا باشد.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ صحبت‌هایی داشته‌ام ولی فعلا قصد اسم بردن ندارم.

قربانیان دلیل و انگیزه حضورش را در جواب هفت‌برکه می‌گوید: « شاید بگویند ایشان اهل این منطقه نیست و از این صحبت‌ها ولی رهبری می‌فرمایند هر کسی هر کجای دنیا هست، آنجا را مرکز دنیا قرار دهد. آمده‌ام شاید به درد جامعه بخوریم شاید دغدغه‌ای که جوانان داریم را برطرف کنیم.»
او در خصوص نظام مهندسی هم می‌گوید: «در فضای مهندسی نیستیم. هر کسی اجماعی صورت بگیرد به نفع کاندید اصلح نه فقط مهندسین کناره‌گیری می‌کنم.»
جوان‌ترین داوطلب شورا، در جواب گراش‌نیوز، پیرامون حضور بانوان در شورا گفت: «از قدیم گفته‌اند پشت هر مرد موفق یک زن موفق است و این همه‌ جا مثل شورا صادق است.»
قربانیان در جواب هفت‌برکه پیرامون شانس رأی‌آوری‌اش می‌‌گوید: «هدف این نیست که من شانسم چقدر است. تا حدی هدف محک زدن خودم است. می‌خواهم دغده‌هایم که جایی نتوانستم مطرح کنم را شاید اینجا فرصت باشد که حرف‌هایم را بزنم.» او جناح سیاسی خود را «انقلابی» می‌داند.

 


 

یک وکیل دیگر در جمع داوطلبان

مهدی دژآباد وکیل دادگستری و متولد ۱۳۶۶ در عمادشهر است. او اکنون بیش از ۱۰ سال است که در گراش سکونت دارد. او کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دارد. دژآباد می‌گوید مهرابی و خورشیدی از دلسوزان شهر هستند و معتقد است انحلال شورای پنجم به مصلحت شهر بود.

دژآباد در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ پیگیری بحث‌های محدوده، اجرای طرح تونل صحرای باغ از طریق تعامل با شورای صحرای باغ و خیرین.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ با توجه به اینکه ما خودمان از دل مردم هستیم و برای مردم، این حق مردم است که مطلع باشند و شفاف‍یت وجود داشته باشد و از مصوبات باخبر شوند. خبرنگار صدای مردم هست.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ اول من یک توضیحی در باره شورای قبل بدهم. آقای خورشیدی که الآن تشریف آوردند علی‌رغم اینکه خیلی از مردم انتقاد می‌کردند، شجاعت به خرج دادند. ایشان یک شخص متشخص و دلسوز شهر هستند و تا آنجایی که می‌توانست مقاومت کرد ولی در آخر مجبور به استعفا شد. البته لابد خودشان در برهه‌ی زمانی خاص توضیح می‌دهند. و اینکه بزرگان شهر از آقای مهرابی دعوت کنند که برای شورا تشریف بیاورند. ایشان یک وزنه‌ است. حضورش برای شهر مفید است. شاید انحلال شورا به نظر من به مصلحت شهر بود. (او در جواب هفت‌برکه گفت:) قبل از حضور در ثبت‌نام هیچ صحبتی با این دو عزیز نداشتم. متن‌های آن‌ها را مطالعه کردم. در حد توان‌شان کار کردند.
و موضوع استعفا؛ چون تعهد دارم و در قبال آرا که حق‌الناس هست، وظیفه‌ دارم خدمت کنم. اگر وارد شورا شوم، استغا نخواهم داد. ان‌شالله که استعفا هم پیش نیاید.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ مستقل هستم. البته امکان کناره‌گیری هست. اگر کسی بیاید که مسائل را پیگیری کند و اصلح باشد به نفعش کناره‌گیری می‌کنم. حزب و جناح خاصی هم نیستم. فقط پیرو خط رهبری‌ام.

دژآباد که داوطلب شورای چهارم نیز بوده است در جواب هفت‌برکه که دوره چهارم را با الآن مقایسه می‌کند، می‌گوید: «با توجه به دوره‌های قبل، احساس کردم که شورا نیاز به حقوق‌دان دارد و چه بهتر که وکیل هم باشد. در کارگروه حقوقی دکتر حسین‌زاده هستم. در دفاع پایمال شده‌ی شهرستان و محدوده‌ی شهرستان لار و گراش که نیاز به بحث عمیق و فنی و پیگیری‌های قانونی مکرر دارد می‌توانم مؤثر باشم. البته از دوره‌های قبل تا الآن تلاش بر این بوده، که بر اثر سنگ‌اندازی‌هایی که شده، حقوق شهر پایمال شده. این مهمترین مطالبه‌ی مردم است.» او در پاسخ به هفت‌برکه که محدوده در اختیارات شورا می‌دانید، می‌گوید: «پیگیری محدوده را جرئی از اختیارات شورا می‌دانم. طی جلساتی که در استاندار و وزارت کشور است. و اینکه شورا یکی از ارکانی است که می‌تواند در این امر پررنگ باشد. چون تا الآن حقوق‌دانی هم نبوده، سر و ته‌اش را در این بحث هَم آورده‌اند.»

او از مشوقانش به هفت‌برکه می‌گوید: «یک سری از افراد از جمله همکاران و حقوق‌دانان مشورت کرده‌ام ولی ممکن است بعدا ائتلاف صورت بگیرد.»

 


 

مقصر انحلال شورای پنجم از زبان داوطلب جوان

حمیدرضا غلامی‌زاده متولد ۶۸ است. او در شرکت محبی کرمان مشغول به کار است. او لیسانس، فوق‌لیسانس و رتبه ۵ دکتری الهیات، گرایش قرآن و حدیث را دارد.

غلامی‌زاده در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت من جلسه رو در رو با مردم و شنیدن صحبت‌های آن‌هاست. بعد با توجه به نظر آن‌ها کارها را پیگیری می‌کنیم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ قطعا باید خبرنگاران حضور پیدا کنند. مردم بر تمام این امورات نظارت داشته باشند. البته اگر جایی مردم فکر می‌کنند به ضررشان است، سخنگوی شورا مردم را اقناع ‌کند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟
استعفا به هیچ‌وجه. نباید اعضا استعفا بدهند که کار مردم گراش غیرگراشی‌ها که اشرافیت ندارند انجام بدهند.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ مستقل آمده‌ام.

غلامی در جواب هفت‌برکه دلیل حضورش در شورا را اینگونه مطرح می‌کند: «البته خودم را در حد شورا نمی‌بینم. در شورای قبل چهار پنج نفر استعفا دادند و شورا منحل شد. بعد، از بیرون گراش یا استاندار فارس بیاید کار ما را پیش ببرد. این از گراش بعید است. بر خودم وظیفه دانستم حضور پیدا کنم. باید جوانان حضور پیدا کنند. مانند انتخابات قبل که بیشتر جوانان اداره کردند و نتیجه داد مثل گروه ده نفره. طبق قرآن هم وظیفه حکم می‌کند جوانان بیایند و مشکلات مردم را پیش ببرند.»

غلامی‌زاده در خصوص احتمال کناره‌گیری‌اش می‌گوید: «کناره‌گیری‌ام بستگی به شرایط دارد ولی به احتمال قوی به نفع آقای خورشیدی کناره‌گیری می‌کنم.»
او در پاسخ به خبرنگاران تکمیل می‌کند: «البته این تصمیم خودم است و هیچ ارتباطی با آقای خورشیدی ندارد.»

او شورای پنجم را قابل نقد می‌داند ولی در جواب پندری که «خورشیدی نیز عضوی از شورای پنجم بود، آیا منتقد او هم هستید؟» می‌گوید: «آقای خورشیدی نکته مثبت شورا بود که تا آخرین لحظه هم استقامت کرد. در حالی که ریاست شورا حق او بود با دیگر اعضا کنار آمد.» غلامی‌زاده مقصر اصلی انحلال شورای قبل را هم معرفی می‌کند: «اگر بخواهیم شفافیت داشته باشیم، آقای حسنی، مقصر بودند.»
غلامی‌زاده ورزش بدنسازی را نیز دنبال می‌کند و ۵ بار مقام بدنسازی استانی دارد. او یک خاطره‌‌ی بد هم در ذهن دارد. می‌گوید: «یک خاطره بدی دارم. در استان اول شدم برای مسابقات کشوری. برای کشوری اول شدم. آقای حسنی حکمم را پاره کرد که دیگر به مسابقات کشوری نرسیدم. دلیلش این بود که چرا از لار شرکت کرده‌ای.»

 


 

یک وکیل بین ثبت‌نامی‌های شورا

امیرمختار بلاغی معروف به صبوری، متولد ۴۴ است. او اهل فسا است و ۲۰ سالی می‌شود که ساکن گراش است. بلاغی لیسانس حقوق دارد و یک پاسدار بازنشسته‌ست و هم‌اکنون مشغول کار وکالت می‌باشد. او شعارش را تفکر انقلابی، اقدام جهادی عنوان کرده است.

بلاغی در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت من این است که گراش را از لحاظ اقتصادی و هم تجاری از بن‌بست در بیاورم. فرهنگ خوب هست ولی اقتصاد حرف اول را می‌زند. اولویت اول نباید کشیدن کوچه و خیابان باشد. مسائل عمده‌ی ما به وجود آوردن کارگاه و کارخانه‌ها باشد. باید درِ خیریه‌ها بسته شود. این نباشد که یک حلب روغن بدهیم دست مردم.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ جلسات شورا باید شفافِ شفافِ شفاف باشد. قانون شوراها این است که با کمک مردم اهداف را باید پیش برد. اگر از مردم پنهان کنیم اثری ندارد. مردم خیلی جاها می‌توانند کمک کنند. بعضی از مسائل را باید از عامه مردم نظرخواهی کنیم.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ هر کسی در شورا باشد با آن راه می‌آیم و درستش می‌کنم. استعفا بی‌استعفا.

۴- آیا حمایت قشر خاصی را پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از هیچ‌جا تأییدی نگرفتم و امیدی هم به تأیید جایی ندارم.

بلاغی در جواب هفت‌برکه دلیل حضورش در شورا را اینگونه مطرح می‌کند: «من نزدیک ۲۰ سال است که گراش هستم. محیط و مردم و بچه‌های مقاومت و بسیج آشنا هستم. احساس کردم با توجه به وضعیت نگران‌کننده‌ی شورای قبل، می‌شود در گراش کار کرد. مردم برای ۴ سال انتخاب کرده‌اند. ۴ سال سرنوشت مردم گراش معطل مانده. اعضای شورا باید در سختی‌ها بایستد. قصد کوبیدن آن‌ها را ندارم ولی ۴ سال است که گراش و مردمش سردرگم هستند.»

بلاغی با اینکه غیربومی‌ست اما احتمال رأی‌ آوری‌اش را بالا می‌داند. می‌گوید: «به احتمال ۹۸ درصد رأی می‌آورم. مردم گراش من را می‌شناسند. فرمانده مقاومت بودم. ۲۵۰۰ نفر بسیجی داشتم. گراش یا غیرگراشی مهم نیست باید به تفکر و تصمیم رأی بدهیم. اگر بتوانیم گراش را آباد کنیم، قدمی برای کشور برداشتم. نه اینکه چون گراشی نیستم ضعیبف عمل کنم.»

او به خبرنگار هفت‌برکه در خصوص مشورت بابت حضور در شورا می‌گوید: «با گروه خاصی صحبت نداشتم. اما با صاحب‌نظران صحبت کردم و موافق حضور من هم بودند. مثل یکی از رؤسای گذشته‌ی آموزش و پرورش، دادگستری و خیّرین.»

بلاغی در پایان از ائتلاف می‌گوید: «هیچ صحبتی با گروهی نداشتم. در هر شرایطی تا آخر هستم. شاید هم‌عقیده‌ای باشد که برای پیش‌برد اهداف ائتلاف کنیم ولی ولی به نفع کسی کناره‌گیری نخواهم کرد.»

 


 

اولین مهندس داوطلب شورا شد

احمد غلامی، ۳۵ ساله‌ست و مدرک کارشناسی مهندسی عمران را از دانشگاه آزاد لار دارد. او فرزند علی‌ست و انگیزه‌اش را خدمت به مردم می‌داند. او می‌گوید برنامه‌هایی دارد که با لطف خدا بتواند انجام دهد. فتحی مستقل آمده و خیال کناره‌گیری هم ندارد. حضور در شورای پایگاه‌ها و حوزه‌ی شهید بهادری از سوابق کاری و اجرایی غلامی بوده است.

غلامی در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ خدمت به مردم فقط.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ اگر رای بیاورم، حتما باید خبرنگاران حضور داشته باشند تا مردم در جریان مصوبات شورا باشند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ استعفا در کار من نیست. چون مردم من را انتخاب کرده‌اند، تا پایان هستم و به هیچ عنوان استعفا نمی‌دهم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی رو پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ فعلا مستقل آمده‌ام.

احمد غلامی در جواب خبرنگار هفت‌برکه، دلیل اصلی‌اش برای حضور در انتخابات، خدمت به مردم عنوان کرد. او در معرفی طیف سیاسی خودش می‌گوید: «من انقلابی‌ام.»
او در مورد شورای پنجم نظر خاصی ندارد و از احتمال رای آوری‌اش می‌گوید: «انشالله طیف جوان رای بیاورد ولی دیگر خدا می‌داند نتیجه چه می‌شود.»
غلامی در جواب هفت‌برکه در خصوص طرح اجماع مهندسی می‌گوید: «اگر مهندس‌ها شرکت کنند خیلی خوب است. خبری از نظام مهندسی ندارم. الآن مستقل آمده‌ام. با آن‌ها تعامل می‌کنم ولی کناره‌گیری، فکر نکنم.»

 


 

مدیر مالی دانشکده، در راه شورا

علیرضا فتحی، مدیر مالی دانشکده علوم پزشکی گراش، پنجمین داوطلب شورای شهر گراش است. او فرزند حاج‌مشکال است و ۴۴ سال سن دارد. فتحی لیسانس و فوق‌لیسانس مدیریت خود را از دانشگاه آزاد لار گرفته. او می‌گوید داوطلب شدنش ارتباطی با دانشکده علوم پزشکی ندارد. فتحی در پاسخ به اولین سؤال، خودش را شهروند عادی معرفی می‌کند.

فتحی در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ یک‌دلی بین اعضای شورا باید در اولویت باشد. وقتی اعضای شورا یک‌دل نباشند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ نظر من مثبت است. شورا برای مردم آمدند و کارها و مصوبات آینده‌ی شورا در حدی که قوانین اجازه می‌دهد، باید مردم با خبر باشند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ استعفا بستگی به نوع دیدگاه هر شخص دارد. اگر به دنبال منافع هستم و نرسم، می‌شود استعفا. اگر دنبال خدمت و کار هستم، نه. برخلاف کاندیداهای قبل که پشت سر هم می‌گفتند بعد از فلان بعد از فلان افشاگری می‌کنیم ولی هیچ کاری نکردند. اگر هم قرار بر استعفا هست، باید حقیقت برملا شود. وگرنه اعتقادی به استعفا ندارم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی رو پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف گروه یا جناح خاصی نیامده‌ام.

علیرضا فتحی در جواب خبرنگار هفت‌برکه، از دلیل اصلی حضورش در انتخابات شورا گفت: «احساس کردم با تجربه‌ چند دوره گذشته شورا، می‌توانم برای شهر یک کار مثبتی انجام دهم.»
او به آرای سنتی گراش و رأی دهندگانِ احتمالی‌اش هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «پیش‌بینی در گراش سخت است، چون آراء سنتی است. هر کسی بیاید، نمی‌تواند پیش‌بینی کند. شاید معروف‌تر باشند، بیشتر رأی بیاورند. تجربه دوره قبل ثابت کرده که نمی‌شود پیش‌بینی کرد و شاید این دیدگاه، الآن برای این دوره متفاوت باشد.»
او در جواب سؤال خبرنگار هفت‌برکه در مورد گرایش سیاسی‌اش گفت: «عقیده‌ای به جناح‌بازی‌ها ندارم و هر کسی که کمکی به شهر و کشور می‌کند، جناح مثبت است.» حضور او در انتخابات ارتباطی با دانشکده ندارد و می‌گوید حتی همکارانش هم مطلع نیستند. می‌گوید: «البته برای حضور از چند نفر از دوستان مشورت کردم.»
فتحی خودش را منتقد شورای پنج می‌داند و می‌گوید: «یکی از منتقدین شورای پنجم هستم. مثل همه، چه قشر عامی مردم چه متخصصین. البته شورای چهارم راضی کننده بود.»
او در پایان درباره احتمال کناره‌گیری‌اش هم می‌گوید: «در صورت وجود افراد توانمندتر، احتمال کناره‌گیری وجود دارد.»

 


 

نامزد شورای اول، داوطلب شورای ششم گراش

عباداله نادرپور، متولد ۴۱ است و فوق‌دیبلم حسابداری دارد. او با امتیاز جانبازی و با حساب یک مدرک بالاتر توانسته در ششمین دوره انتخاب شورا ثبت‌نام کند. او یکی از نامزدین اولین دوره انتخابات شورا شهر گراش بوده است. نادرپور در دوره‌ی قبل، نائب رئیس شورایاری منطقه ۶، بین خیابان آبیاری تا بسیج، بوده. او که سه سال رزمنده‌ی دفاع مقدس بوده، از سال ۷۷ مسئول دفتر مسافرتی سیناتور گراش بوده است.

 

نادرپور در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ قانون شورا به صورت بخشنامه مشخص و معین است. اگر بخواهیم تابع این قانون باشیم باید ابتکاراتی را هم به کار ببریم که هدف، گره‌گشایی از مردم متوسط و پایین جامعه باشد. اولویت باید رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم باشد.

۲- طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ به اعتقاد من مطبوعات رکن اساسی دموکراسی و آزادی است. باید خبرنگار قدرت داشته باشد که مسئولین کم‌کار را به چالش بکشد و به مردم معرفی کند. خبرنگار زبان گویای مردم است.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ باید به گونه‌ای صحبت کنیم که سوء برداشت نسبت به شورای قبلی بوجود نیاید. وقتی مردم اعتماد کردند و تصمیم گرفتند به عنوان نماینده آن‌ها وارد شورا شوند، بی‌اعتنایی به آرای مردم شایسته نیست. حتما پایبند به اعتماد مردم باشند تا آخر.

۴- آیا حمایت قشر خاصی رو پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ از طرف گروه خاصی وارد نشده‌ام. اما اگر ائتلافی صورت گرفت، آن زمان تصمیم می‌گیرم.

عباداله نادرپور در جواب خبرنگار هفت‌برکه به مقایسه‌ی انتخابات اول و ششم پرداخت و گفت: «این دوره نسبت به دوره‌ی اول خیلی سیستماتیک بود. آن زمان همه‌چیز عامیانه بود. دوره اول مردم با شور و اشتیاق زیادی وارد عرصه انتخابات می‌شدند و تمام همت‌شان برای خدمت و حل مشکلات مردم بود.
و اینکه مردم گرفتارند و مشکل زیادی دارند. الآن دیگر دوره شعار نیست، دوره‌ی عمل است.»
او به رأی دهندگان احتمالی‌اش هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «نوع فعالیتم به گونه‌ای است که بین مردم هستم. در هر خانواده‌ای حداقل یک نفر هست که من با آن‌ها مواجه شده‌ام. البته این دلیل نمی‌شود.»
نادرپور در سؤال خبرنگار هفت‌برکه در مورد گرایش سیاسی‌اش گفت: «من اعتقاد و وابستگی بسیار زیادی به شهدا، خصوصا شهدای دفاع مقدس دارم که بدون هیچ‌ چشم‌داشتی خودشان را تقدیم اسلام و مردم کردند. باید پیرو اهداف شهدا باشیم. البته خیلی از حرمت‌ها شکسته شده و باید احیا شود.»

 


 

یک دهه هفتادی داوطلب شورای شهر گراش

 علی‌اکبر مقتدری صبح امروز، جمعه، ۲۲ اسفند، با حضور در فرمانداری، ثبت‌نام خود را نهایی کرد. او می‌گوید اگر داوطلب اصلح و جهادی‌ باشد حاضرم به نفعش کناره‌گیری کنم. مقتدری ۲۷ ساله است و کارشناسی مهندسی صنایع دارد. او با فعالیت‌های جهادی در هیأت بین‌الحرمین، کانون فرهنگی – هنری مسجد امام رضا (ع) و هیأت هفتگی محبان اهل‌بیت (ع) شناخته می‌شود.

مقتدری در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- از نظر شما اولویت شورای جدید چه باید باشد؟ اولویت شورا برای کمک به مردم شهر، باید یاری‌رسانی به نماینده مجلس باشد.

۲- قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟ پایبند به قانون هستم. اگر شورا برای مردم است، مردم باید از مصوبات شورا مطلع باشند.

۳- در دوره‌های قبل شاهد استعفای بعضی افراد بوده‌ایم. نظر شما درباره استعفا چیست؟ مشکل در هر گروهی می‌تواند باشد. ولی اگر انتخاب شوم تا آخر می‌ایستم تا گره‌ای از مردم شهر باز کنم.

۴- آیا حمایت قشر خاصی رو پشت سر خود دارید و یا به نمایندگی از گروه و انجمن خاصی داوطلب شده‌اید؟ بچه‌های مسجد امام رضا (ع) و هیأت هفتگی محبان اهل‌بیت (ع) از حامیان بنده هستند.


 

خورشیدی: برای پاسخگویی به مردم و شبهات آمده‌ام

دومین داوطلب شورای ششم، مصطفی خورشیدی، نائب رئیس شورای پنجم در گراش بود. خورشیدی در انتخابات دوره گذشته شورای اسلامی گراش، بیشترین رای را کسب کرده بود. او هنگام ثبت‌نام توسط مجید شیروان و اکبر خیلتاش همراهی می‌شد. خورشیدی متولد نهم مهرماه ۱۳۵۳ و دارای مدرک کارشناسی رشته الهیات و کارشناس ارشد رشته ادبیات است. او از سال ۱۳۷۷ تاکنون در اداره آموزش و پرورش در کسوت دبیری مدارس گراش فعالیت می‌کند.

خورشیدی در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- اگر وارد شورا شدید، اولویت شما برای گراش چه خواهد بود؟ تکمیل پروژه‌های ناتمام شورای پنجم، نظیر مسکن، اشتغال، هتل، جنگل تنگ‌آب و … اولویت‌های من در شورای ششم است.

۲- طبق بند ۱۶ قانون شوراها، نظر شما در مورد برگزاری جلسات شورا و با حضور خبرنگاران چیست؟ همیشه حامی رسانه‌ها بوده‌ام. روزنامه‌نگار بوده‌ام و تمام دعوت‌ها را شرکت می‌کردم. پیش‌تر‌ خودم هم پیشنهاد داده بودم.

۳- دوره‌های قبل شورا، برخی اعضا به هر دلیل استعفا داده‌اند. اگر شرایط اعضای شورا مطابق میل شما نباشد، استعفا می‌دهید؟ ترکیب اعضای شورای پنجم، باب میل من نبود ولی به احترام رأی مردم تا پایان کار ایستادم. گرچه رسانه‌ها با فرافکنی و شبهناک برخورد کردند.

خورشیدی در پاسخ به دیگر خبرنگارن در خصوص انحلال شورا گفت: انحلال شورا باید به صورت تخصصی کارشناسی و بررسی شود و به صورت یک راهکار به شورا ارائه شود که مشکلات شورای چهارم و پنجم پیش نیاید.

او در خصوص استعفاها تکمیل کرد: از ابتدا تا انتها فقط یک بار استعفا دادم که آن هم برای ثبت‌نام در مجلس بود. طبق قانون شوراها باید استعفای من مورد موافقت قرار می‌گرفت، اما چون ترس انحلال شورا وجود داشت، برگشتم. تا گراش، محکم پشت آقای حسین‌زاده بایستد.

۴- آیا شما به نمایندگی از گروه یا انجمن خاصی نامزد شده‌اید یا مستقل وارد شدید؟ همیشه کاندیدای مستقل بوده‌ام.

او همچنین در مورد کناره‌گیری به نفع فرد یا گروه خاصی گفت: آمده‌ام که در مرحله‌ای اول پاسخگوی مردم و شبهات باشم و در مرحله‌ی دوم در زمان خودش تصمیم می‌گیرم.

 


 

علی بیضایی اولین داوطلب شورای ششم

در اولین ساعات آغاز نام‌نویسی داوطلبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش، علی بیضایی با حضور در فرمانداری گراش ثبت‌نام خود را انجام داد. او به تنهایی برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کرد. علی بیضایی، ۲۹ ساله است و دو لیسانس دارد؛ لیسانس مدیریت دولتی و لیسانس مهندسی کامپیوتر. او در حال دفاع پایان‌نامه‌ی ارشد با عنوان مدیریت منابع انسانی است.

بیضایی در جواب سؤالات پندری گفت:

۱- اگر وارد شورا شدید، اولویت شما برای گراش چه خواهد بود؟ کارها زیاد است و اولویت‌بندی شده. ولی هنوز زود است.

۲- طبق بند ۱۶ قانون شوراها، نظر شما در مورد برگزاری جلسات شورا و با حضور خبرنگاران چیست؟ حق مردم می‌دانم که جلسات علنی شورا در رسانه‌ها منعکس شود.

۳- دوره‌های قبل شورا، برخی اعضا به هر دلیل استعفا داده‌اند. اگر شرایط اعضای شورا مطابق میل شما نباشد، استعفا می‌دهید؟ اصلا استعفا در برنامه‌هایم نیست. جای خالی مدیریت را در شورا می‌دیدم.

۴- آیا شما به نمایندگی از گروه یا انجمن خاصی نامزد شده‌اید یا مستقل وارد شدید؟ کاملا مستقل هستم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2488

۵ نظر

  • لطفا در مورد اینکه کجا تحصیل کردن هم بنویسید. اینکه در رشته فلان تحصیل کردن مهمه ولی مهم تر اینه که مدرک رو با زحمت گرفتن یا فله ای.
    یه فرقی بین اونی که در دانشگاه دولتی طراز اول با اونی که غیر انتفاعی خونده قائل باشید.

  • حالا فعلا مدراکاشون به رخ مردم می کشند راست میگن یک شرکت اشتغالزا برای جوانان ایجاد کنند با این سرمایه ای که در گراش وجود داره و می رود به طرف نقدینگی و اسراف گرایی و خرید و فروش زمین و خونه هایی که از قیمت خون ادم هم بالاتره غوغا داره می کنه بدون زحمت یکشبه میلیاردی می شن و فشار هم به مردم ضعیف می شود

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: