منتخبین شورا و اهالی رسانه دور یک میز

منتخبین شورای ششم شهر گراش، صبح امروز پنجم مردادماه، یک‌سال پس از تعطیلی شورای پنجم و ۲۶ روز پیش از آغاز به کار رسمی شورای جدید با اصحاب رسانه به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش پندری، علیرضا دانشور، سعید جعفری، ناصر دلخوش و علی بیضایی به اتفاق حسین مهروری، شهردار در این جلسه حاضر بودند. مصطفی خورشیدی نیز در گراش حضور نداشت و غایب این جلسه بود.

نمایندگانی از رسانه‌های پندری، هفت‌برکه، گراش‌نیوز، رخداد گراش، گراش انقلابی، و همچنین گروه‌های زوم، شمسا و حنین نیز به این جلسه دعوت شده بودند.

بعد از مشخص شدن اعصای شورای ششم، پندری در قالب یک یادداشت، چند پیشنهاد رسانه‌ای را به اعضای شورا پیشنهاد کرده بود. (در اینجا بخوانید.)

توقع منتخبین شورا از رسانه‌ها: کمک به پیشرفت شهر در کنار هم

علی بیضایی، از منتخبان شورای ششم در گراش آغازگر این جلسه بود. او با بیان اینکه این یک جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه است، گفت: «می‌خواهیم از تجربیات، انتقادات و چگونگی پوشش خبری رویدادها توسط اصحاب رسانه استفاده کنیم. همانطور که می‌بینیم رسانه‌ها در شهرهای اطراف کار خود را برای کمک به شورا شروع کرده‌اند.»

ناصر دلخوش، نیز در صحبت‌هایی با تبریک عید غدیر و دهه ولایت اظهار کرد: «ما منخبین شورا خیلی قصد صحبت کردن نداریم و بنای جلسه بر این است که بیشتر شنونده باشیم. با توجه به اینکه حداقل ۲نفر از منتخبین شورا رسانه‌ای هستند و دید رسانه‌ای دارند، در نگاه ما، رسانه‌ها بازیکن اصلی تیم ما در شورا هستند. امیدواریم در کنار هم برای پیشرفت شهر و مردم تلاش کنیم.»

دلخوش با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه رسانه در شورا همچنین اضافه کرد: «همانطور که کمیسیون‌های تخصصی در شورا وجود دارد، قصد داریم یک کمیسیون یا کارگروه رسانه نیز تشکیل دهیم. این تصمیم جمعی دوستان در شوراست. از همه شما دعوت می‌کنیم در این مسیر ما را همراهی کرده و پیشنهادات و انتقادات را منتقل کنید.»

دلخوش درخواستی هم از رسانه‌ها داشت: «خواهشی از عزیزان رسانه دارم اگر جایی احساس کردید مشکلی وجود دارد، انتقادات را اول به روابط عمومی و یا سخنگوی شورا که در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد، برسانید تا ما در جریان قرار بگیریم. اگر واقعا این موضوع مرتفع نشد به صلاحدید خود اقدام کنید، ولی در قدم اول، مستقیم در رسانه منتشر نکنید که ممکن است برداشت‌های ناصواب صورت گیرد.»

علی‌رضا دانشور، منتخب اول شورای شهر گراش سومین سخنران جلسه بود. او گفت: «برنامه و ایده تک تک منتخبین مردم این بوده که از اصحاب رسانه در جهت برطرف کردن مشکلات و رابط متقابل بین مردم و شورا و شهرداری استفاده کنیم. تسریع در حل مشکلات و معضلات جامعه شهروندی گراش محقق نخواهد شد مگر با همت اصحاب رسانه.»

دانشور همچنین اضافه کرد: «از ابتدای شروع کار شورای ششم ما را در کنار خود ببینند. ما از هر نوع نقد و پیشنهادی از هر فن و تخصصی که باشد، استقبال می‌کنیم.

منتخب اول شورا هدف از تشکیل این جلسه را نیز یادآور شد و گفت: «این جلسه برای این تشکیل شده که ما چگونه ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه برقرار کنیم و همچنین از نظرات عزیزان استفاوه کنیم که چه اقدامی صورت گیرد تا یک روابط عمومی قوی در شورای ششم داشته باشیم.»

سعید جعفری، نیز از تشکیل اولین جلسه همفکری با گروه‌های مختلف رسانه‌ای ابراز خرسندی کرد و گفت: «یکی از اولین سوال‌های خبرنگاران در زمان ثبت‌نام در خصوص دیدگاه ما درباره حضور خبرنگاران در جلسات شورا بود. اکثرا استقال می‌کردند از این موضوع و باتوجه به اینکه رسانه زبان گویای مردم است، حضور خبرنگاران در جلسات شورا می‌تواند حرکت پویایی باشد.» اشاره جعفری به سوالی بود که پندری در روز انتخابات از داوطلبان شورا درباره شفافیت پرسیده بود. (پاسخ همه‌ی داوطلبان به سؤالات را در روز ثبت‌نام در اینجا بخوانید)

پس از صحبت‌های چهار منتخب شورای ششم، نوبت به صحبت اهالی رسانه رسید.

وفائی‌فرد: حسن‌ظن محور باشد

مهدی وفائی‌فرد، سردبیر پندری نیز با بیان اینکه ما نسبت به فعالیت‌های شورا و شهرداری با حسن ظن برخورد می‌کنیم، گفت: «فعالیت‌های شورا و شهرداری به نسبت سایر ارگان‌ها بیشتر پیش چشم مردم است و همین باعث می‌شود نقدها نیز بیشتر شود.»

او اضافه کرد: «اگر گاهی نقدی از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود این برای رفع مشکل است و نه از روی کینه. امیدواریم مجموعه شورا و شهرداری هم نسبت به رسانه‌ها با حسن ظن تعامل کنند.»

محمد خواجه‌پور نماینده سایت خبری هفت‌برکه، ارتباط شورا با رسانه‌ها را بیشتر با دو فرد رئیس و سخنگوی شورا عنوان کرد و گفت: « در حال حاضر و قبل از شروع به کار رسمی شورا می‌توان سخنگو را مشخص کرد تا فرایند اطلاع‌رسانی از حالا صورت گیرد.»

حجت عابدی، مدیر رسانه رخداد گراش، از ایجاد ارتباط بین شورا و رسانه با توجه به شناختی که از اعضای منتخب دارد، ابراز امیدواری کرد و افزود: « تجربه دوره‌های قبل این بوده که شروع کار خوب است، اما به تدریج این مهم کمرنگ می‌شود. خبری که از طریق شورا درباره یک پروژه یا یک فرایند منتشر می‌شود، حاصل و نتیجه کار همه اعضا است و مربوط به یک عضو مشخص نیست. خواهش من از اعضای منتخب این است که برای همکاری با رسانه‌ها یک اجماع‌سازی بین اعضا انجام شود تا ناهماهنگی بوجود نیایید.»

علی بیضائی پس از شنیدن نطرات و پیشنهادات اهالی رسانه، گفت: «در شورای ششم برگزاری نشستی با حضور اعضای شورای شهرستان و همچنین رسانه‌های توابع شهرستان را هم در نظر داریم. در حال حاضر نیاز هست اگر کارگروهی به نام رسانه تشکیل شود، چارچوب آن مشخص شود و این امر نیازمند جلسه دیگری است تا به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.»

بیضائی با اشاره به اینکه شورا دید مثبتی به رسانه دارد اضافه کرد: «ما شما را در کنار خود می‌بینیم و شما هم باید این اجازه را بدهید که ما را در کنار خود ببینید تا شعار شفافیت را با همفکری شما جامعه عمل بپوشانیم. تعامل و تداوم آن باید دو طرفه باشد، همان‌قدر که شما تعامل داشته باشید ما هم خواهیم داشت.»

شهردار: مشکلات را طوری مطرح کنید که به حل آن منجر شود

حسین مهروری، شهردار گراش آخرین کسی بود که در این جلسه صحبت کرد. او با ابراز خوشحالی از تشکیل شورای جدید و جوان، گفت: «معتقدم نیت همه ما در شورا و شهرداری و رسانه پیشرفت شهر است. چرا که خوبی پیشرفت شهر به مجموعه نظام برمی‌گردد. گاهی اوقات خطای یک فرد، به پای نظام و دولت گذاشته می‌شود. چرا من کاری کنم که کل نظام زیر سوال برود؟ نظامی که این همه خون شهید پای آن ریخته شده است، درست است که با کم‌کاری ما این اتفاق بیفتد؟»

شهردار گراش با ابراز امیدواری از اینکه شورا با همکاری هم و وحدت‌افزایی و دوری از تنش امورات را پیش ببرد خاطر نشان کرد: «همه گروه‌ها کمک کنند تا این شورا موفق شود. شورایی که به صفت جوانی متصف است. بیان مشکل را به حل شدن مشکل بگذاریم. هر مشکلی که هست، طوری بیان کنید که به حل آن منجر شود. ما باید این موضوع را درک کنیم. اگر مشکل را درک کنیم، مشکل حل خواهد شد. طرز بیان مشکل و طرز انتقال آن به مجموعه‌های مختلف به خصوص شورا و شهرداری، تاثیر دارد. بیایید با این دید مشکل را مطرح کنیم که می‌خواهیم مشکل حل شود.»

مهروری همچنین اضافه کرد: «هرجا ما نسبت به وظایف‌مان کوتاهی کنیم، مقصریم. ما خواهش می‌کنیم قبل از رسانه‌ای کردن مسائل، موضوع را به مسئول مربوطه ارجاع دهید تا مشکل بر طرف شود.»

مهروری صحبت‌های خود را یک خواهش از اصحاب رسانه تمام کرد و گفت: «من در یکسال اخیر علی‌رغم لطف رسانه‌ها، گاهی احساس تنهایی کردم. من خواهش می‌کنم سلیقه‌ها را تعدیل کنیم تا بتوانیم با هم همکاری کنیم. همه یک هدف داریم و آن توسعه و پیشرفت شهر و در ادامه سرافرازی نظام و دین ما است و هر کدام گوشه‌ای از این بار را به دوش بکشیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3997

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: